En klick kräm fräs!!

 
Nu när Yran är slut så känns det som att sommaren börjar lida mot sitt slut!! Herregud! Har inte legat nere vid bryggan och solat en enda dag!! Katastrof!! Men det har varit en hel okej sommar ändå :)
 
Ser fram emot hösten oxå! Alla fina färger, mörka kvällar och ruskiga dagar.
Då kan man börja elda värmeljus, krypa in i en varm filt, kolla på film och dricka varm oboy och bara vara..
Det blir ju lite lugnare tempo.. Det gillar jag :)
 
Jag och Brillis funderar på att dra till Gran Canaria i November för att ta igen lite missad sol! :)
Sist vi åkte till Teneriffa så vart både resan och boendet tokbilligt..
Det är jag som är leta-rätt-på-billiga-resor-kungen.. (Förutom NY resan för den vart schweindyr)
 
Igår när jag slutade jobba så drog vi till Lit ochhämtade upp Erik å sen for vi till Norderåsen.
Där väntade den efterlängtade surströmmingen :D Förbaskat vad gott det är!! På en stut med potatis, lök, tomat och en klick kräm fräs (creme fraiche) Fick lära mig av ägaren till Almagränd på stråket, att man ska lägga burken i frysen 30 min innan, för då doftar det bara litegrann när man öppnar burken :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback